Ini adalah Blog persendirian Rashidi Yunos.Jadi follower saya sebab anda follow...saya pun follow!!

Rabu, 9 Mac 2011

Passport Oh Passport

HOHO...minggu depan cuti sekolah bermula...dan dengan itu aku akan bercuti...yeah!



walaupun aku dah tak sekolah lagi...tapi time nie abang2 aku pun bercuti dgn anak2 nya dan aku pun boleh sibok sekali dapat bercuti free hahaha...



Kali nie aku akan ke USS(Universal Studios Singapore)...di Sentosa Island..diebabkan abang aku pun ajak geng2 dia...dia memilih pakej ke sana sebabnyak 190 seorang selama sehari...bertolak dari JB pagi naik bas, pastur diorang amik kat sana malam..yeah...



Seperti biasa nak keluar negara perlukan passport...sebelum aku dah pegi 2-3 kali..pegi indon...singapore...tapi tak pernah buat passport sendiri..hanya buat passport lawatan...so first time aku buat nie...



Prosedur dia bagi aku sangat senang...hanya perlu gambar 2 keping...dan potostet I.C...isi borang dan bagi kat kaunter...



Aku sebenarnya agak respek kat Sistem Imgresen dia...orang banyak kutuk cakap buat passport lama..la..imgresen lembab la..banyak cekadak la..aku rasa orang yg cakap nie sume orang hutan.....tak reti bahasa...



Lepas isi borang, dia akan suruh kita bayar RM 100 ,2 tahun..? dah lupa plak...pastur tunggu 1 jam passport pun siap...aku cakap WTH!!...kejap giler...dan aku pun gembira la sangat hahaha..



TUNGGU AKU DISANA USS!!!

.:. Mintak2 kes gelombang kedua selesema burung dah selesai...cuak jugak aku..

0 ulasan:

Catat Ulasan