Ini adalah Blog persendirian Rashidi Yunos.Jadi follower saya sebab anda follow...saya pun follow!!

Ahad, 6 Mac 2011

Ular masuk umah aku...

Jeng2 tgh main game..tetiba mak aku menjerit kat bilik-nya memanggil nama aku....dengan kadar segera!!! aku belari....mak aku cakap ader ular dalam bilik...aku dgn muka tergamam pun amik touchlight dan meraba di bawah katil...almari...semuanya...walaupun lampu bilik dah bukak tapi tapi bawah nie gelap gila...x nampak aper2...



Dgn tetiba!!!..tgh aku menjolok bahagian bawah tempat2 tur dgn kayu hoki...tetiba...PERGH kepala ular tur pun naik...WA...nasib anak...kalau bapaknya dah terus terjah aku...betul2 depan muka2...

http://ms.wikipedia.org/wiki/Ular_Tedung_Hitam

Ular nie spesis tedung hitam yg diketahui bisa boleh mebunuh manusia dewasa dalam masa 45 min jika tak dirawat...walaupun masih anak..tetap mempunyai bisa sama macam ular dewasa cuma kandungan bisa kurang.




Ia juga boleh menyemburkan bisa kepada mata...nasib masa tur aku ader ingat citer National Geographic pasal ular... aku pun tak tgk ular ni secara direct kepada mata-nya...dan dgn serta-merta...aku tekan badan ular tur dgn kayu hoki supaya tak lari..dalam kelam kabut2 tur mak bagi aku penyodok tanah(- - mak aku pun dah pening) aku pun tak der pilihan dengan bacaan bismillah pukul ular tur sampai mati..

Nie gambarnya sebelum aku tanam ular nie...



-cd-

0 ulasan:

Catat Ulasan